You dont have javascript enabled! Please enable it!
Bu konularını 1 ses ve 0 yanıt içeriyor .
1 ses
0 yanıt
  • Yazar
    Gönderiler
  • #100005625
    Hastarehberi Saglik Hiz
    Anahtar yönetici

    Kalori Rehberi-Kalori hesaplama


    Bir yiyecek veya içecek maddesindeki enerji miktarı kalori olarak ölçülür.

    Kullandığımızdan daha fazla kalori yiyip içtiğimizde, vücudumuz fazlalığı vücut yağı olarak depolar. Bu devam ederse, zamanla kilo alabiliriz.

    Bir kılavuz olarak, ortalama bir erkeğin sağlıklı bir vücut ağırlığını korumak için günde yaklaşık 2.500 kcal (10.500 kJ) ihtiyacı vardır.

    Ortalama bir kadın için bu rakam günde 2.000 kcal (8.400 kJ) civarındadır.

    Bu değerler, diğer faktörlerin yanı sıra yaşa, boyuta ve fiziksel aktivite seviyelerine bağlı olarak değişebilir.

    Vücut kitle indeksi (BMI) hesaplayıcımızı kullanarak sağlıklı bir kilo olup olmadığınızı kontrol edin.

    Kalori ve enerji dengesi
    Vücudumuzun bizi hayatta tutmak ve organlarımızın normal şekilde çalışmasını sağlamak için enerjiye ihtiyacı vardır.

    Yediğimiz ve içtiğimizde vücudumuza enerji veririz. Vücudumuz bu enerjiyi, nefes almaktan koşmaya kadar her şeyi içeren günlük hareketler yoluyla kullanır.

    Sabit bir ağırlığı korumak için vücudumuza verdiğimiz enerji, normal vücut fonksiyonları ve fiziksel aktivite yoluyla kullandığımız enerji ile aynı olmalıdır.

    Sağlıklı bir diyetin önemli bir parçası, vücudunuza verdiğiniz enerjiyi kullandığınız enerjiyle dengelemektir.

    Örneğin, ne kadar çok fiziksel aktivite yaparsak, o kadar fazla enerji kullanırız.

    1 günde çok fazla enerji tüketirseniz endişelenmeyin. Sadece sonraki günlerde daha az enerji almaya çalışın.

    Yiyeceklerdeki kalorileri kontrol etme
    Yiyecek ve içeceklerin kalori içeriğini bilmek, çok fazla tüketmediğinizden emin olmanıza yardımcı olabilir.

    Mağazadan satın alınan birçok gıdanın kalori içeriği, beslenme etiketinin bir parçası olarak ambalajın üzerinde belirtilmiştir.

    Bu bilgi “Enerji” başlığı altında görünecektir. Kalori içeriği genellikle kilokalorinin kısaltması olan kcal cinsinden ve ayrıca kilojoule’un kısaltması olan kJ cinsinden verilir.

    Kilokalori, genel olarak kalori denen şeyin başka bir kelimesidir, bu nedenle 1.000 kalori 1.000 kcal olarak yazılacaktır.

    Kilojoule, kalorilerin metrik ölçümüdür. Enerji içeriğini kilojul cinsinden bulmak için kalori rakamını 4,2 ile çarpın.

    Etiket genellikle 100 gram veya 100 mililitre yiyecek veya içeceğin kaç kalori içerdiğini söyler, böylece farklı ürünlerin kalori içeriğini karşılaştırabilirsiniz.

    Birçok etiket, yiyeceğin 1 porsiyonundaki kalori sayısını da belirtir.

    Ancak üreticinin 1 porsiyon fikrinin sizinkiyle aynı olmayabileceğini unutmayın, bu nedenle kendinize sunduğunuz porsiyonda daha fazla kalori olabilir.

    Belirli bir yiyeceğin günlük kalori alımınıza nasıl uyduğunu değerlendirmek için kalori bilgisini kullanabilirsiniz.

    kalori sayaçları
    Bilgisayarlar ve cep telefonları için çok çeşitli çevrimiçi kalori sayaçları vardır. Bunların çoğu ücretsiz olarak indirilebilir ve kullanılabilir.

    NHS verilerini doğrulayamaz, ancak bir günde yediğiniz tüm yiyecekleri kaydederek kalorilerinizi takip etmenize yardımcı olabilir.

    Bazı restoranlar menülerine kalori bilgisi koyar, böylece dışarıda yemek yerken yiyeceklerin kalori içeriğini de kontrol edebilirsiniz.

    Kalori porsiyon başına veya öğün başına verilmelidir.

    Gıda etiketleri hakkında daha fazla bilgi edinin

    kalori yakma
    İnsanların belirli bir fiziksel aktivite yaparak kullandıkları kalori miktarı, boy ve yaş gibi bir dizi faktöre bağlı olarak değişir.

    Bir aktiviteyi ne kadar şiddetli yaparsanız, o kadar fazla kalori kullanırsınız. Örneğin, hızlı yürüyüş, orta hızda yürümekten daha fazla kalori yakar.

    Kilo alıyorsanız, düzenli olarak tükettiğinizden daha fazla kalori yiyip içtiğiniz anlamına gelebilir.

    Kilo vermek için tükettiğinizden daha fazla enerji kullanmanız ve bunu belirli bir süre devam ettirmeniz gerekir.

    Kalori saymaya alışın

    En iyi yaklaşım, diyet değişikliklerini artan fiziksel aktivite ile birleştirmektir.

Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmalısınız.

adana eskort - eskort adana - mersin eskort - eskort mersin - eskort - adana eskort bayan - eskort bayan adana - mersin eskort bayan
error: Alert: Content is protected !!