Hamilelik için İpuçları

  • Bu konu boş.
1 yazı görüntüleniyor (toplam 1)
  • Yazar
    Yazılar
  • #100003016
    Opr.Dr.Mustafa Mete
    Anahtar yönetici

    Vücudunuzun değiştiği harika yollar ve bebeğinizin nasıl büyüdüğü hakkında mümkün olduğunca çok şey öğrenin. Annenizle, arkadaşlarınızla ve diğer kadınlarla hamilelik, doğum ve doğum hakkında konuşun. Erken gebelikte doğum kursuna katılın, normal hamilelik ve doğum hakkında kitaplar okuyun ve videolar izleyin.

    Folat, demir, kalsiyum ve protein açısından zengin yiyecek ve içecekler tüketin. Doğum öncesi takviyeleri (hamileyken alabileceğiniz vitaminler) hakkında sağlık uzmanınızla konuşun. Her gün kahvaltı yapın. Kabızlığı önlemek için lif oranı yüksek yiyecekler yiyin ve sıvılar (özellikle su) için.

    doğum öncesi doktorunuza başvurun

    Bir aile kurmayı planlıyorsanız veya beklediğinizi yeni öğrendiyseniz, sizin ve bebeğiniz için iyi bir doğum öncesi bakım şarttır. İlk ziyaretiniz sırasında doktorunuz hamileliğinizi teyit edebilecek ve komplikasyonlara yol açabilecek bazı tıbbi durumları tarayabilecektir.

    Sağlıklı bir diyet uygulayın

    Hamilelik sırasında ara sıra isteklerinize teslim olmak sorun olmasa da, genellikle günde yalnızca 300 kaloriye ihtiyacınız olduğunu unutmamak önemlidir. Her gün yeterince protein ve kalsiyum aldığınızdan emin olun ve bebeğinize zarar verebilecek bakterileri tüketmemek için şarküteri etlerinden kaçının.

    Doğum öncesi vitaminler alın

    Doktorunuza hangi doğum öncesi vitaminlerin sizin ve bebeğiniz için en iyi olduğunu, özellikle ne kadar folik asit ve kalsiyuma ihtiyacınız olacağını sorun. Prenatal vitaminler, bebeğinize folik asit, demir, kalsiyum ve DHA gibi ihtiyaç duyduğu önemli vitaminleri ve besinleri vermenizi sağlar. Bu vitaminler kemik, görme ve beyin gelişiminde önemli rol oynar.

    Düzenli egzersiz yapın

    Düzenli günlük egzersiz, vajinal doğum yapma şansınızı artırır ve hamileliğin yaygın rahatsızlıklarını yönetmenize yardımcı olur. Egzersiz ayrıca doğum sonrası iyileşmeye yardımcı olabilir. Bununla birlikte, hamile kalmadan önce düzenli egzersiz yapmadıysanız, bir egzersiz rejimine başlamadan önce doktorunuza danışın.

    vücudunuzu dinleyin

    Birinci ve üçüncü üç aylık dönemler, vücudunuzun size sakinleşmenizi söylemesinin bir yolu olan yorgunlukla gelir. Bu nedenle, vücudunuzu dinleyin ve iyi bir kitapla arkanıza yaslanın ya da yorgun hissettiğinizde biraz kestirin.

    Alkolü ortadan kaldırın ve kafeini sınırlayın

    Hamilelik sırasında vücudunuza iyi bakmanız önemlidir. Hamileliğiniz boyunca alkolden kaçınmanızı, kafein alımınızı sınırlamanızı ve reçetesiz ilaçlardan uzak durmanızı öneririz. Alkole kendinizi kaptırmak bebeğinizin beynini veya omurilik gelişimini olumsuz etkileyebilir, çok fazla kafein daha yüksek bir düşük vakasıyla ilişkilendirilmiştir ve reçetesiz satılan ilaçlar doğum kusurlarına veya davranış sorunlarına yol açabilir.

    kimyasallardan uzak durun

    Doğum kusurlarına neden olduğu bilinen kimyasallar veya diğer maddelerle uğraşıyorsanız, bebeğinizi korumak için gerekli adımları atmanız önemlidir. Maruz kalma riskinizi sınırlamak için hamileliğiniz boyunca toksik olmayan ev temizlik solüsyonları kullanmak da önemlidir.

    diş hekiminizi ziyaret edin

    Hamilelik sırasındaki hormonal değişimler, diş eti iltihabı riskinin artmasına neden olabilir. Artan progesteron ve östrojen seviyeleri plaktaki bakterilerle etkileşime girerek diş etlerinde şişmeye, hassaslaşmaya veya kanamaya neden olur.

    Güneş kremi kullanın

    Hamileyken cildiniz güneş yanığı ve kloazmaya (yüzdeki koyu, lekeli noktalar) karşı daha hassastır, bu nedenle  bir güneş kremi uygulamak ve bronzlaşmadan kaçınmak önemlidir.

1 yazı görüntüleniyor (toplam 1)
  • Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.